Bylo to poprvé na naší škole, kdy se pedagogové rozhodli, že žáky „provedou“ rizikem šikany ve virtuálním světě. V dnešní době, díky sociálním sítím, narůstá počet obětí, které se setkaly s útoky agresorů v kyberprostoru.
V úvodu lekce žáci odhadovali, kde se mohou s kyberšikanou setkat a jaké jsou její projevy. Dále rozeznávali, co je a co není kyberšikana. Většinu těchto aktivit zvládali bez větších obtíží. Žáci se dozvěděli, na koho se obrátit, když se oni či někdo z jejich kamarádů s projevy kyberšikany setká.
V druhé části projektu se díky digitální hře „Nela“ stali všichni součástí osoby, která zažívá kyberšikanu. Díky této propracované hře byli všichni vtáhnuti do děje, který svým rozhodováním mohli ovlivňovat. V závěru lekce každý z žáků popisoval své pocity z pohledu oběti i agresora.
Hlavním cílem této lekce bylo získat větší přehled o této problematice, zvládat situace, do kterých se mohou dostat a možná i pomoci ostatním. Žáci si odnášeli rady, informační materiál, a především návody, jak se kyberšikaně vyhnout.
Mgr. Andrea Česalová a Michaela Volfová
Nahrávám data...
Copyright © 2020 - 2024 | Základní škola praktická, Roudnice nad Labem &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přístupnosti | Cookies